Zrakové vnímání
- Rozlišování barev (základních i odstínů – světlomodrá, tmavomodrá)
- Prohlížení obrázkových knížek, vyhledávání jednotlivých objektů
- Vyhledávání objektů podle vzoru, vyhledávání částečně ukrytých předmětů v obrázku
- Vyhledávání a obtahování obrázků překrytých sítí, grafickým vzorem
- Vyhledávání stejných dvojic (tvary ze sirek, pro ztížení složitější pexeso, kdy se dvojice liší jen v detailu) – odlišnosti v detailu, horizontální, vertikální polohou
- Vyhledávání shod a rozdílů ve dvojicích obrázků, vyhledávání shodných tvarů
- Práce se stavebnicí, kostkami, skládanky, ze kterých mohou být vytvářeny různé objekty, obrazce, puzzle
- Skládání obrázků z kostek
- Dokreslování objektů, obrázků
- Překreslování obrazce zakresleného v síti
- Práce s mozaikami – skládání podle předlohy
- Skládanky z pohlednic (pohlednice stejného typu, jednu nechat jako předlohu, druhou rozstříhat)
Rozvoj zrakové paměti
- Povídáme si s dítětem, co ten den vidělo, nebo co vidělo na obrázku, můžeme se zaměřovat na určité prvky a cvičit záměrnou paměť
- Hry na zrakovou paměť (ukázat několik předmětů, pak je zakrýt a vybavit si, jaké jsem viděla; tvoření různých tvarů ze sirek, pak je zakryji a dítě má složit stejný tvar)
- Pexeso, Kimovy hry – postupně zvyšujeme počet zapamatovávaných předmětů
- Opakování určitých vzorů při řazení – např. při navlékání korálků
- Překreslování zakrytého obrázku
- Řazení prvků zleva doprava, pojmenovávání řady obrázků