Stanovit si obsah a objem úkolů
stanovení obsahu a objemu učiva by mělo být přiměřené (není zapotřebí vyplnit všechna cvičení v PS, apod.).
-
Mělo by obsahovat definování, zda se jedná o základní požadavky, které by měly zvládnout všechny děti, či zda se jedná i o nadstavbové obsahy a učivo, které jsou možné využít jako dobrovolné úkoly či jako dobré tipy.
-
I v těchto chvílích je zapotřebí mít na zřeteli, že jsou značné rozdíly mezi dětmi a to, co jedni dělají pár minut, tak pro děti s obtížemi znamená leckdy hodinovou práci s nutnou podporou dospělé osoby.
-
Současně je zapotřebí mít na paměti jak přiblížit rodičům způsob výkladu, či postupy, které jsou zásadní. Zdůraznit, na co si dát pozor.
- Doporučujeme si uvědomit, že děti nejsou ve stejné situaci, jako při dopolední výuce ve škole. V průběhu standartní výuky učitelé využívají různé metody a formy výuky, což pro žáky znamená možnost načerpání většího objemu učební látky, a to zábavnou formou při střídání činností. Nedílnou součástí vyučovací hodiny jsou též skupinové činnosti, které opět více aktivizují pozornost žáků. Nyní toto ve velké míře chybí!
-
U dětí na 1. stupni by učitelé měli mít povědomí při stanovování obsahu a objemu, kde se jejich děti nachází a s jakou podporou mohou počítat, abychom předcházeli komplikovaným situacím v domácím prostředí. Pro příklad některé děti mají pracující rodiče, i když momentálně pracují z domu, někteří rodiče chodí dále do zaměstnání, či děti jsou v péči prarodičů… různé alternativy vyžadují různé požadavky.
-
U dětí na 2. stupni či u středoškoláků je zapotřebí dobrá koordinace mezi všemi vyučujícími, aby dávkovali požadavky dle důležitosti a postupně.